Η επίσκεψη στην Κίσαμο είναι μοναδική εμπειρία. Η γνωριμία με την επαρχία δεν έχει να κάνει μονάχα με το ζεστό και φωτεινό ήλιο, την κρυστάλλινη θάλασσα, τα φαράγγια, την παρθένα γη, την μεγάλη χρονική διάρκεια διακοπών σας στην περιοχή. Η γνωριμία με την επαρχία Κισάμου είναι ταυτόχρονα κι ένα ταξίδι στην μακραίωνη ιστορία της, τον πολιτισμό, την παράδοση, τα ήθη και έθιμα, την φιλόξενη ψυχή των ανθρώπων της....Όσοι δεν μπορείτε να το ζήσετε... απλά κάντε μια βόλτα στο ιστολόγιο αυτό και αφήστε την φαντασία σας να σας πάει εκεί που πρέπει...μην φοβάστε έχετε οδηγό.... τις ανεπανάληπτες φωτογραφίες του καταπληκτικού Ανυφαντή.





Τρίτη 20 Ιουλίου 2010

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΨΩΜΑΤΑΚΗ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ

Η ακτοπλοϊκή σύνδεση Κισάμου – Καλαμάτας έγινε Ρέθυμνο – Καλαμάτα
Και το Δ.Σ. της Κισάμου αρνείται κάθε συζήτηση για να διεκδικήσουμε τα αυτονόητα
Αλλά ας δούμε πως ξεκίνησε η αντικατάσταση του λιμανιού της Κισάμου με το λιμάνι του Ρεθύνμου

Στις 28/11/2008 ξεκίνησε η προκήρυξη της άγονης γραμμής την οποία εξυπηρετούσε μέχρι τότε η ΑΝΕΝ. Όπως σε όλους είναι γνωστό η εν λόγω γραμμή έδινε πρόσβαση στα νησιά Κύθηρα και Αντικήθυρα προς Πειραιά, Πελοπόννησο, και Κρήτη ( Κίσαμο ). Με την νέα προκήρυξη το Ρέθυμνο αντικαθιστούσε την Κίσαμο
Παρουσιάζω παρακάτω τις θέσεις ορισμένων παραγόντων της περιοχής τον Ιανουάριο του 2009 για την πορεία της Άγονης γραμμής.
Νικηφοράκης Στέλιος Βουλευτής
 ……… Ποια κριτήρια επέβαλαν αυτό το σχεδιασμό, ο οποίος καταδικάζει σε μαρασμό ένα ιστορικό λιμάνι, δεν συνεισφέρει στην εργώδη προσπάθεια περιστολής των δημόσιων δαπανών που καταβάλλει αυτή την περίοδο η κυβέρνηση και τοις άλλοις εξυπηρετεί τις θαλάσσιες μεταφορές αγαθών και προσώπων;
Σκουλάκης Μανόλης Βουλευτής
…….. Αντί αυτού το Υπουργείο …….. επιλέγοντας το λιμάνι του Ρεθύμνου ( το οποίο βρίσκεται σε διπλάσια απόσταση από το αντίστοιχο του Καστελίου και άρα κοστίζει πολύ περισσότερο στο ελληνικό κράτος ….. ………….. Υποβαθμίζει και περιθωριοποιεί το λιμάνι αλλά και ολόκληρη τη περιοχή της Κισάμου, οδηγώντας τη Κίσαμο σε μια ιδιότυπη οικονομική, εμπορική και αναπτυξιακή καραντίνα >> με ευθύνη του Υπ. Εμπορικής Ναυτιλίας…
 Σκουλάκη Ευφροσύνη δήμαρχος Κισάμου
…….Αυτό δεν έχει να εξυπηρετήσει τίποτα απολύτως παρά μόνο συμφέροντα της εταιρείας που θα αναλάβει την άγονη γραμμή και μεγαλύτερη φορολογία στον Έλληνα πολίτη, αφού οι αποστάσεις διπλασιάζονται . Ζητάμε από τον κ. Υπουργό την άμεση ανάκληση της απόφασης αυτής και τη τροποποίηση της για την περιοχή μας στα δεδομένα των άγονων γραμμών οι προορισμοί των οποίων τόσα χρόνια υπήρχαν και τα εκτελούσε η ΑΝΕΝ…… Η πρόταση μου είναι να καλεστούν το δυνατόν συντομότερο οι Βουλευτές του Νομού, ο Νομάρχης, οι τοπικοί φορείς, οι πολίτες που έχουν επενδύσει, εκπρόσωπος της ΑΝΕΝ και όσοι ενδιαφέρονται για την ανάπτυξη του τόπου σε μια άτυπη γενική συνέλευση στην οποία θα αποφασίσουμε τι κινήσεις πρέπει να γίνουν………
Καλαιτζάκης Γιώργος δημοτικός σύμβουλος
………. Η προκήρυξη …… δεν αποκλείει το Καστέλι……Λέει ότι οι γραμμές είναι Καστέλι ή Ρέθυμνο……… Με περισσή υποκρισία το βάλανε αυτό στη προκήρυξη για να βάλουν το Ρέθυμνο από το παράθυρο και να πετάξουν έξω στη συνέχεια το Καστέλι. Είναι προφανές λοιπόν, όχι μόνο απ’ αυτό αλλά και από άλλα πράγματα ότι πρόκειται για μια συμπαιγνία του Υπουργείου και των πλοιοκτητών. Πρόκειται για ένα στημένο διαγωνισμό που είναι τα αποτελέσματα του γνωστά εκ των προτέρων……….
Απόφαση Δ.Σ.
 ….. Η προκήρυξη αυτή στο συγκεκριμένο θέμα παραβιάζει ..ευθέως τις διατάξεις και τις αρχές των νόμων για τις άγονες γραμμές που με την χορηγούμενη επιδότηση των δρομολογίων επιδιώκουν την εξυπηρέτηση μεμονωμένων νησιών και δυσπρόσιτων περιοχών….. με το μικρότερο δυνατό κόστος για τον έλληνα πολίτη ……….. Ζητάμε την ακύρωση του διαγωνισμού……
Παρά τις επιστολές που παραδόθηκαν στο υπουργείο το αποτέλεσμα δεν άλλαξε και το λιμάνι της Ρεθύμνου αντικατέστησε το λιμάνι της Κισάμου . Για να μην φωνάζουμε δε, μας έδωσαν σαν δώρο και μια διαδρομή Κίσαμος - Καλαμάτα - Κίσαμος.
Το έργο του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας ήρθε να ολοκληρωθεί το 2010 με ΝΕΑ κυβέρνηση ( εθνικής υπευθυνότητας και σωτηρίας ) αφαιρώντας ακόμα και το δώρο που μας δόθηκε τη διαδρομή προς Καλαμάτα και έτσι αντί για Κίσαμος - Καλαμάτα – Κίσαμος έχομε Ρέθυμνο - Καλαμάτα – Ρέθυμνο.
Μετά την εξέλιξη αυτή υπήρξε ερώτηση από τον Βουλευτή κ. Σκουλάκη και από τη δήμαρχο κα Σκουλάκη και δόθηκε ως απάντηση από το Υπουργείο μια φωτοτυπία η οποία είχε σταλεί από τη LANE προς το Υπουργείο
Εάν δεν έγινε κατανοητό το Υπουργείο δεν μπήκε στην διαδικασία ούτε καν να συντάξει μια απαντητική επιστολή ακόμα και εάν ήταν ατεκμηρίωτη και κατευθυνόμενη, αλλά μας έστειλε την απάντηση της LANE προς το υπουργείο σε φωτοτυπία
Στο δημοτικό συμβούλιο το έβαλε ως θέμα για ενημέρωση ( πριν δημοσιευτεί η εν λόγω εξέλιξη ) ο κ. Χουρδάκης έτσι ώστε να το γνωρίζουμε για να αντιδράσουμε ως Δημοτικό συμβούλιο ανάλογα
Σε ενημέρωση της δημάρχου σε επόμενο συμβούλιο μας παραδόθηκε η φωτοτυπία του Υπουργείου ως απάντηση στην ερώτηση της.
Στις 15/07/2010 όταν πλέον βλέπω ότι το εν λόγω θέμα δεν μπαίνει για συζήτηση στο Δ.Σ. το προτείνω ως έκτακτο προ ημερήσιας και η απάντηση ήταν η παρακάτω
Α) εισηγήθηκε ο πρόεδρος του Δημοτικού συμβουλίου να μην συζητηθεί το θέμα διότι είναι καλυμμένο με την απάντηση του υπουργείου ( την φωτοτυπία )
Β) όταν μπήκε πλέον σε ψηφοφορία οι 13 από τους 14 δημοτικούς σύμβουλους συμφωνούν να μην συζητηθεί.

Μπαίνουν λοιπόν τα παρακάτω σοβαρά ερωτήματα κα. Δήμαρχε
1. όπως και εσείς είχατε τονίσει ότι η αντικατάσταση της Κισάμου από το Ρέθυμνο τον μόνο που εξυπηρετεί είναι τα συμφέροντα της εταιρείας, τι ενέργειες κάνατε όλο τον προηγούμενο χρόνο για να αναδειχτεί και να τροποποιηθεί η λαθεμένη απόφαση του υπουργείου;
2. τι άλλαξε από τις θέσεις σας από πέρυσι μέχρι φέτος και η λεκτική αγωνιστικότητα σας έχει μειωθεί . Μήπως επειδή στο υπουργείο είναι υπουργός του ΠΑΣΟΚ;
3. γιατί δεν δεχτήκατε να συζητήσουμε το θέμα και να απαιτήσουμε << την άμεση ανάκληση της νέας απόφασης που βρίσκετε στην ίδια λαθεμένη κατεύθυνση με την περσινή; >>
4. γιατί δεν δεχτήκατε ( ή γιατί δεν προτείνατε όπως ζητήσατε πέρυσι) να καλεστούν το δυνατόν συντομότερο, όλοι οι φορείς, σε μια άτυπη γενική συνέλευση στην οποία θα αποφασίσουμε τι κινήσεις πρέπει να γίνουν;
κ. Καλαϊτζάκη
1. τι άλλαξε από τις θέσεις σας από πέρυσι μέχρι φέτος και η λεκτική αγωνιστικότητα σας έχει μειωθεί. Μήπως επειδή πλησιάζουν εκλογές και επικοινωνιακά σας συμφέρει να μην συγκρουστείτε, τι στιγμή που εάν υπάρχει όφελος θα προστεθεί στην δήμαρχο;
2. γιατί δεν δεχτήκατε να συζητήσουμε το θέμα τι στιγμή που βλέπετε ότι το << έργο που ξεκίνησε πέρυσι >> έρχεται να ολοκληρωθεί φέτος πετώντας για άλλη μια φορά έξω τη Κίσαμο;
Κύριοι δημοτικοί σύμβουλοι με πόση ευκολία αρνηθήκατε να συζητήσουμε το τόσο σοβαρό θέμα. Γνωρίζετε ότι συμβάλετε με αυτήν την άρνηση σας στην αρνητική εξέλιξη για την ανάπτυξη της Κισάμου;
Χρόνια τώρα ψάχνουμε να βρούμε εχθρούς της Κισάμου που ζητάνε την καταστροφή της περιοχής μας. Μήπως όμως χρειάζεται να ψάξουμε στις δικές μας ευθύνες ο καθένας από την θέση που βρίσκετε και το ρόλο που μπορεί να παίξει; Μήπως από παθητικοί παρατηρητές των εξελίξεων πρέπει να αναλάβουμε όλοι τις ευθύνες μας και να διεκδικήσουμε δυναμικά όλα όσα δικαιούμαστε;
Υποσημείωση: Εάν δεν γνωρίζετε σας ενημερώνω ότι , η Γενική Γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής που έχει ενταχθεί πλέον στο υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, το 2010 θα μοιράσει επιδοτήσεις ύψους 50.900.000 εκατ. ευρώ, έναντι 33,4 εκατ. ευρώ που είχε μοιράσει η παλιά Γεν. Γραμματεία Αιγαίου ως τις 30 Σεπτεμβρίου 2009 και 24 εκατ. ευρώ που είχε μοιράσει το 2008.

Έτσι βλέπουμε ότι πιάνουν τόπο οι περικοπές των μισθών και των συντάξεων μας
Με εκτίμηση
Ψωματάκης Μανόλης δημοτικός σύμβουλος

Δεν υπάρχουν σχόλια: